"Wanting to be someone else is a waste of the person you are."


Det är ett bra citat tycker jag, tyvärr vet jag inte vem som sa det först. Men det ska bli mitt nya motto tror jag, haha! Det är ju en bra påminnelse i alla fall, för alla har vi väl kollat på bilder på "perfekta" människor och kännt oss fula? Eller t. ex sett någon annans provresultat/betyg och kännt oss dåliga? Då mår man ju inte bra, men istället för att känna sig deppig över att någon annan lyckas bättre än en själv så kan man ju försöka bil peppad till att förbättra sig själv. Och då menar jag inte att man ska göra en massa plastikoperationer för att försöka se snggare ut eller att man ska härma någon annan och göra exakt samma saker för att bli lika bra.
Nej, vi är ju alla olika och jag menar mer att jag tror att många av oss behöver sluta försöka efterlikna och jämföra oss med andra och det de gör, och försöka hitta det som är bra i just dig och framhäva det. För om man fokuserar på det som är bra, så glömmer man kanske i slutändan bort att tänka på det som är dåligt...



Kommentarer
Postat av: Moa

Fint Bea! <3

2011-04-11 @ 07:57:10
URL: http://livetommoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0