Antikt & unikt

Igår kom mamma hem från mormor med lite fina och betydelsefulla saker vi har ärvt från våra gamla norska släktingar. Jag fick en jättesöt brosch, men det är inte den jag ska visa er. Hon hade nämligen också med sig några fina saker av koppar, bland annat en fin liten bytta eller vad man ska kalla det, och eftersom hon inte visste vad hon skulle göra av den så fick jag ta den.

Jag tänkte nämligen att det skulle vara jättefint att sätta en planta i den! Och det behövdes, för häromveckan råkade jag ha ner en planta i mitt rum i golvet så att blomkrukan krossades. Så istället för att köpa en ny kruka använde jag koppar-saken (tror att det kan ha vart en liten gryta) som dessutom är ett fint minne!

FÖRE:                                                                                                          EFTER:


Fint va? Jag älskar den!!

Kommentarer
Postat av: Moa

Snyggt ju :) Och ännu finare eftersom att det betyder något också :)

2011-02-13 @ 19:12:39
URL: http://livetommoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0